امیدواری بانوان کشتی گیر به توسعه کشتی کلاسیک در ایران
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۱۷۸۸
ایران اکونومیست -
103 کشتی گیر بانو از 24 استان کشور برای نخستین بار در یک دوره رقابت های کشتی کلاسیک زنان در تهران شرکت کردند. این رقابت ها روز گذشته - جمعه - با حضور هشت داور خارجی و 13 داور ایرانی برگزار شد.
به گزارش ایران اکونومیست؛ زهرا یزدانی دارنده مدال طلا و نقره پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان گفت: رشته اصلی من کشتی آلیش است، اما از یک ماه پیش شروع به تمرین در کشتی کلاسیک (آزاد) کردم و مطمئن هستم با حمایت های رسول خادم و مریم منظمی رئیس و نایب رئیس فدراسیون شاهد توسعه و پیشرفت زیاد این رشته باشیم و در آینده نزدیک نیز به المپیک راه یابد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: وقتی کشتی آلیش چند سال پیش فعالیتش را آغاز کرد هیچکس انتظار نداشت این رشته خیلی زود جزو قدرت های مطرح دنیا شود طوری که کشورهای صاحب نامی چون ترکمنستان و ازبکستان از کشتی گیران زن ایرانی بترسند.
این کشتی گیر جوان کشورمان در خصوص راه های توسعه این رشته گفت: ورزشکاران، مهم ترین شاخص رشد کشتی هستند. کشتی در هریک از رشته ها نیاز جدی به آرامش روحی دارد و ورزشکار باید خود را از حواشی دور نگه دارد تا بتواند کار فشرده و تمرینات سنگین را به خوبی تحمل و پیگیری کند.
یزدانی تاکید کرد: دومین عامل، تمرکز روی هدف است. در یک ماه گذشتبه برای حضور در این رقابت ها بین 6 تا هشت ساعت تمرین کردم، باید توجه داشت که وقتی هدف تعیین شد، برای رسیدن به آن باید نهایت تلاش را داشت.
دارنده نخستین مدال طلای کشتی آلیش کشور گفت: کشتی آزاد کلاسیک زنان با کشتی آزاد از نظر قوانین و همچنین به لحاظ پوشش متفاوت است و فقط کشورهای اسلامی و کشورهایی که این پوشش را می پذیرند، می توانند در آن با هم رقابت کنند بنابراین هنوز صحبت در مورد سطح این رقابت ها زود است و باید منتظر باشیم تا رقابت های جهانی این رشته برگزار شود.
یزدانی عنوان سوم مشترک وزن 55 کیلوگرم در نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک زنان کشور کسب کرد.
فاطمه داغری کشتی گیر خوزستانی نیز گفت: این نخستین دوره برگزاری رقابت های کشتی کلاسیک است و کشتی گیران حاضر در این رقابت ها سابقه حداکثر 10 سال فعالیت در کشتی را دارند. به نظر من کشتی ها در سطح خوبی انجام شد و اگر با همین روند ادامه یابد قطعا شاهد پیشرفت این رشته در زمان کوتاهی خواهیم بود.
این ورزشکار جوان که به کار کشاورزی مشغول است، ادامه داد: بیش از دو سال در رشته کشتی آلیش فعالیت کرده ام، اما به دلیل علاقه به کشتی آزاد تمرین در این رشته را برای حضور در این رقابت ها آغاز کردم.
داغری گفت: در حال حاضر مشکل خاصی برای فعالیت در این رشته وجود ندارد و هیات های استانی نهایت همکاری را با تیم ها و زنان کشتی گیر دارند و امکانات و سالن در ساعت های مناسب در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.
وی برگزاری دوره ای مربیگری برای مربیان داخلی را موجب به روز بودن دانش فنی مربیان دانست و گفت: امیدوارم این رشته کشتی نیز مانند سایر رشته های کشتی زنان توسعه یابد.
نیایش جوادی کشتی گیر یزدی نیز معتقد است اگر مسئولان ورزش کشور همانطور که به کشتی مردان توجه می کنند و همه امکانات و شرایط را برای کشتی گیران فراهم می کنند به کشتی زنان نیز توجه کنند، این رشته رشد خوبی خواهد داشت.
وی ادامه داد: این نخستین دوره کشتی کلاسیک است و هنوز ورزشکاران به طور کامل با قوانین بازی آشنا نیستند زیرا از سایر رشته ها چون آلیش به این رشته آمده اند.
این کشتی گیر 18 ساله افزود: کشتی گیر آلیش هستم اما وقتی شنیدم این رشته سال 96 دایر می شود و زنان می تواند در آن فعالیت کنند از اسفند ماه تمریناتم را در رشته کشتی کلاسیک آغاز کردم و خیلی خوشحالم که در نخستین دوره این رقابت ها شرکت کردم.
جوادی خاطر نشان کرد: حالا که شرایط برای فعالیت کشتی کلاسیک برای زنان در ایران فراهم شده است ما باید با جدیت و پشتکار تمرینات را به خوبی پیگیری کنیم و قطعا انگیزه و توان کشتی گیران، میزان توجه و حمایت مسئولان را افزایش خواهد داد.
منبع: ایران اکونومیست
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هدف از تحمیل بیحجابی به جامعه چیست؟
بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بیحجابی را جزئی از آزادی زنان میدانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانهای است متعلق به زمانهای گذشته.
این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت میشوند، مدام دررسانههای مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود میکنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازمالاجرا و واجب اطاعت میداند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکلهای مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنهای به تمام ابهامات ما پاسخ میدهد و میگوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل میکنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمیشود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.
حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را بهخوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعهای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است.
آیات حجاب کدامند؟
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، میگوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب بهصراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح میکند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره میکند. سوره احزاب یکی از پربارترین سورههای قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن میگوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه میکند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلبابها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بیپروا هستند که قسمتهایی از بدنشان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاههای آلوده میشود نیز اشاره دارد.
سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاههای آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشمچرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بیحجابی ریشه کن نشود، آلودگیها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسریهای خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره میکند و در آخر بیان میکند زنان هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب میشویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است.
انتظار جامعهای رها شده از زنان بدحجاب
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامدهایی همچون آرایش، عشوهگری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان بهخصوص جوانان رادرحالتی قرارمیدهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماریهای درونی میشود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشهدارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعهای که زن را با اندام برهنه و بیحجاب بخواهد، طبیعی است که روز بهروز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزونتر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاقهای انتظار، مسبب افزایش دنبالکنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانهای قرارگیرد درچنین جامعهای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بیارزش سقوط میکند و ارزشهای والای او به کلی به دست فراموشی سپرده میشود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیلهای میشود برای اشباع هوسهای سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نماهای دیو صفت.
چالش حجاب و نقشه شوم دشمن
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانههای اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفتهاند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بیحجابی هستند که دخالت ومسألهسازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخشهای مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.
به گفته رهبری، مهمترین هدف دشمن ازتحمیل بیحجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحتبار دوران طاغوت است. عسکرآبادی میگوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانهای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق ادارهها الزامی وبابیحیایی و بیبندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجاهایی که میبینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع میشود، وظیفه دارند با برخوردی محبتآمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شدهاند و در حال ترویج بیحجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل میشوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق میشود.
منبع: روزنامه جام جم
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی